Günün Sözü

"Her Şeyin Bir Şeyini, Bir Şeyin Her Şeyini Bileceksiniz..." Sakıp SABANCI

07 Ocak 2017

Logo Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler:

1. Grafik tasarımın çoğaltılabilir öğelerinin başında yer alan logo tasarımı, her yerde, her türlü teknikte çoğaltılabilir olmalıdır. Serigrafi, yazıcı çıktısı, folyo kesim, kabartma, matbaa uygulamaları, dijital baskılar, televizyon ve internet… Logo tasarımı kullanılacak dağıtım araçlarına mutlak suretle uyum sağlamalı ve aslını bozmamalıdır. Bunun için logo kesinlikle vektörel olmadır.

2. Logo tasarımı yapılırken yapılacak logonun neyi anlatması gerektiği, neyi temsil edeceği planlanmalı ona göre eskizler hazırlanmalıdır.

3. Sonraki adım eskiz çalışmalardır. Eskiz çalışmalarda çizimler, çıkış noktaları somutlaştırılarak çizimler oluşturulur, bu çizimlerin hoşa giden yerleri kullanılır.. Tasarımlar oluşturulmaya çalışılır.

4. Ana form oluşturulduktan sonra oluşturulan formlar vektörel hale getirilerek renk seçimleri yapılır. Renk seçimleri markanın amacına göre değişebilir. Satış artırma amaçlı kırmızı, güven sağlamak amaçlı mavi, hareket ve dinamiklik sağlamak amaçlı turuncu tercih edilebilir.

5. Tasarım yapıldıktan sonra uygun tipografi seçilerek, yada özel bir tipografi tasarlanarak logoyla uyumu sağlanır. 
Font seçiminde olabildiğince uygulanabilir, okunmayı akılda kalıcılığı artıran, tırnaksız (sans serif) fontlar kullanılmalı. Çünkü tırnaksız fontlar (aril, helvatica vb.) özellikle okunma esnasında harfleri vurgular ve markayı akılda tutar. Tırnaklı fontlar (times new roman vb.) kitap, gazete gibi yazıların devamlılık sağladığı metinlerde kullanılmalı.

Uyulması gereken ölçüler
Logo tasarımlarında belli bir ölçü sınırı yoktur. Bunun yerine oran orantı kullanılarak X yada Y değerleriyle logoyu geometrik yapılarda çözümlemek daha doğru olur. Örneğin 1/3 -1/2 gibi yazının logoya, logonun yüksekliğinin genişliğe oranı.. Önemli olan logonun her alanda güzel ve kararlı durmasını sağlamaktır.

Logo tasarımında başarı için altın kurallar
Bir logonun öncelikle negatif – pozitif uygulamasının yapılması gerekir. Logo sadece siyah, yada sadece beyaz olduğunda da özelliğini kaybetmemeli! Renk geçişlerine degradelere girmeden logoyu yalın haliyle tasarlamak gerekir. Daha sonra ihtiyaç duyulduğunda efektlendirilebilir, yada üç boyutlu hale getirilebilir. Ama logonun özü en sade hali vektörel , negatif-pozitif uyarlanabilecek hali olmalıdır.

Logo hangi programlar ile tasarlanır?
Adobe Illustrator; vektörel Macromedia Freehand; vektörel Adobe Photoshop; Pixel tabanlı, Path özelliği uygulanırsa vektörel Corel; vektörel. Tavsiye edebileceğim programlardır.

Logo nasıl değerlendirilmeli?
Logo değerlendirmelerinde şu kriterler mutlak süretle sorgulanmalıdır.
• Sadelik / yeterince sade mi?
• Anlaşılabilirlik / bakıldığında ne olduğu, neyi temsil ettiği anlaşılıyor mu?
• Okunurluk / marka kafa karışıklığına sebep olmadan düzgün okunabiliyor mu?
• Markayı temsili / ürünü veya hizmeti hatırlatıyor mu?
• Özgünlük / tasarım yeterince farklı ve diğerlerinden ayrı mı?
• Uygulanabilirlik / basılı ve görsel metaryallerde uygulama problemi oluşturur mu?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *