Günün Sözü

"Her Şeyin Bir Şeyini, Bir Şeyin Her Şeyini Bileceksiniz..." Sakıp SABANCI

24 Ekim 2017

Wamp Server Kurulumu (Windows Server 2016)

Windows Server 2016 (64 Bit) Sisteme Wamp Server Kurulumu,

Windows Serverlarda php tabanlı projeler çalıştırmak gerekebilir. Bunun için ayrı ayrı Apache Server, My-Sql  kurmak yerine ben tek bir WampServer kurarak işi tamamlamayı tercih ediyorum. Tabi Wampserver'ı windows işletim sistemine kurarken bazı hatalarla karşılaşabilirsiniz. Bu kurulumdan ve hatalardan kısaca bahsedeceğim.

Aşağıdaki bağlantıya tıkladıktan sonra, İşletim sistemimize uygun olan Wampserver seçeneğine tıklıyoruz, örneğin ben 64 bit'i seçtim.
http://www.wampserver.com/en/#download-wrapper


Bi sonraki aşamada önümüze aşağıdaki ekran gelecektir. Bu ekranda "download directly" seçeneğine tıklanır.

Aşağıdaki ekranı gördüğümüzde download linkine tıklayıp Wampserver setup dosyasını indirme işlemini başlatmış oluruz.

Setup dosyası bilgisayarımıza indikten sonra next>>next diyerek programı kurabiliriz. Herhangi başka işlem yapmaya gerek yoktur.


Wampserver düzgün kurulduysa kurulum bittikten sonra masaüstüne gelen icona tıklayıp çalıştırılır eğer sağ alt köşedeki icon yeşil yanıyorsa düzgün kurulmuştur, turuncu yanıyorsa wamp serverınızın kurulumunda bir hata vardır.



Gelelim Problemlerin çözümüne,
Program kurulumu bitmeye yakın, vcruntime140.dll,msvcr120.dll,msvcp120.dll dosyalarının eksik olduğuna dair uyarı alırsınız ve bu da wamp serverinizin çalışmamasına neden olur. Bu sorunun çözümü için,

Önce aşağıdaki dll yüklenir.
vcruntime140.dll

Sonra aşağıdaki dosyalar
Windows klasöründe bulunan SysWOW64 (64 bit işletim sistemleri için) ve System32 Klasörlerine kopyalanır.
msvcr120.dll
msvcp120.dll

Not:Eğer işletim sistemimiz 32 bit olsaydı sadece System32 klasörüne kopyalamak gerekirdi 64 Bit olduğu için yukarıda belirttiğim her iki klasöre de kopyalamak gerekir.

Yukarıda belirttiğim dll'lere tıkladığınızda bu dll'leri indirebileceğiniz adreslere de ulaşmış olacaksınız. Bu dll'leri başka adreslerden de indirebilirsiniz. Önemli olan işletim sisteminize uygun olan dll'i seçmektir.

Ben problemin çözümünü en son anlattım, son aşamada karşılaşıldığı için siz ilk başta bu işlemleri yapıp wampserverınızı öyle kurarsanız daha sağlıklı çalışacaktır. Diğer türlü bu işlemleri yaptıktan sonra wampserver çalışmazsa kaldırıp yeniden yüklemeniz gerekebilir.

Kısaca wampserver kurulumunu ve hataların çözümünü anlatamaya çalıştım umarım faydalı olur, İyi Çalışmalar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *